مشاهدات انسان به هنگام مرگ(1)
قبر و عالم برزخ
شنبه 13 خرداد 1391برچسب:, :: 14:8 ::  نويسنده : محمد جواد دانش

1-مشاهدات مؤمنین

صوری را که انسان به طور کلی به هنگام قبض روح مشاهده می کند عبارتند از:صور مثالی رسول خدا(ص)-ائمه معصومین-ملائکة الله-مال یا فرزند و.....و در صور مثالی ابلیس و جنودش صور ملکوتی بهشت و جهنم که توسط فرشتگان به او داده می شود.این صورت ها را چه مؤمن و چه کافر به هنگام مرگ مشاهده می کنند. منتها چگونگی این صور یعنی مکروه بودن یا مرضّی بودن آنها رابطه مستقیمی با وضعیت روحی انسان محتضر دارد.

مثلأ صورت مثالی رسول اکرم(ص)برای یک مؤمن-بسیار زیبا و حاکی از رضایت و خشنودی آن حضرت از مؤمن است و مؤمن از مشاهده این صورت بقدری راضی و خشنود است که تلخی جان کندن را فراموش می کند(همانطور که زنان مصری از مشاهده جمال زیبای حضرت یوسف درد ناشی از بریدن دستها را به وسیله کارد احساس نکردند.)

در ذیل احادیثی مطرح می شود که بیان کننده ملاقات مؤمن با صور مثالی رسول خدا(ص)و ائمه معصومین است.

*امام باقر(ع)خطاب به شیعیانش فرمودند:براستی(سوگند می خورم)که یکی از شماها که جان به گلویش می رسد ملک الموت بر او نازل می شود و می گوید:اینک آنچه را که آرزویش را داشتی به تو عنایت شد و از آنچه که می ترسیدی ایمن گشتی.(و در همین حال)دری از بهشت برایش گشوده می شود و به او گفته می شود که:به جایگاهت در بهشت بنگر و اینها را ببین.این رسول خدا(ص)است و اینها علی-حسن و حسین(علیهم السلام)رفیقان و همراهانت.

و این تأویل قول خداست که فرمود:

*الذین آمنوا و کانوا یتّقون-لهم البشری فی الحیاة الدنیا وفی الآخرة لا تبدیل لکلمات الله ذلک هو الفوز العظیم*(یونس/63-64)

آنها اهل ایمان و خدا ترسند.آنها را از خدا پیوسته بشارت است هم در حیات دنیا و هم در آخرت.

*ابو حمزه ثمالی می گوید:به ابی جعفر امام  باقر(ع)عرض کردم:به هنگام مرگ جه بر سر ما می آید؟

امام(ع)فرمودند:بین یکی از شما و کسی که مکان و جایگاهش را نزد خدا و ما می بیند جز مرگ(اشاره به گلویشان فرمودند)فاصله نیست.می خواهی تو را به چگونگی آن آگاه سازم؟

عرض کردم:آری فدایت شوم.

امام(ع)فرمودند:وقتی مرگ(بر شیعه ما)وارد می شود رسول خدا(ص) در حالی که حضرت علی(ع) همراه اوست بر او وارد می شود و بر بالای سرش می نشیند و می فرماید:آیا مرا می شناسی؟من رسول الله هستم.بیا نزد من.آنچه که در پیش داری-بسیار بهتر است از آنچه که پشت سر نهادی...



نظرات شما عزیزان:

مهدی
ساعت22:30---17 تير 1391
سلام این پیام امروز تو وبلاگم اومد منم بهش عمل کردم.. بخونش این پیام مال من نیست ولی بخونش: تو رو به امام زمان قسم می دم این پیام رو بخون.دختری از خوزستانم که پزشکان از علاجم نا امید شدند.شبی خواب حضرت زینب (س)را دیدم در گلوم اب ریخت شفا پیدا کردم ازم خواست اینو به بیست نفر بگم. این پیام به دست کارمندی افتاد اعتقاد نداشت کارشو از دست داد.مرد دیگری اعتقاد داشت 20 میلیون به دست اورد. به دست کس دیگری رسید عمل نکرد پسرشو را از دست داد.اگه به حضرت زینب اعتقاد داری این پیامو واسه 20 نفر بفرست............ 20 روز دیگه منتظر معجزه باش

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. افضل الاعمال انتظارالفرج: بافضیلت ترین اعمال انتظار فرج است. (اللهم عجل لولیک الفرج)
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان قبر و عالم برزخ و آدرس mwo146.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 184
بازدید کل : 6912
تعداد مطالب : 11
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1